Dijital Beslenme Kutularımız Telefonlar ve Tabletlerimiz

Oyunların en önemli özellikleri arasında egoyu tatmin etmesi, sizi zeki hissettirmesi, eğlenirken sosyalleştirmesini sayabiliriz eğer çocuk ailede değerli hissetmiyorsa, takdir görmüyorsa ve aile dijital içerikler konusunda doğru yönlendirme yapmıyorsa daha fazla oyun tüketmeye kendi yaşına uygun olmayan oyuna daha fazla zaman ayırmaya meyilli oluyor.

Teknolojinin gelişmesi, ulaşılabilir olmasıyla eğitim içerikleri ve sosyalleşme dijitalleşiyor, kitap kokusu bilmeyen bir nesil yetişiyor bu kötü bir şey değil yeni dünyanın sunduğu araçlar, bu dijital dönüşümün bir parçası.

Günümüzde dijital beslenme kutularımız telefonlarımız ve tabletlerimiz.

Aile çocuğunun beslenme çantasını çocuğunun gelişimine destek olacak ve onun sevdiği yiyecekleri hazırlarken bu düşünceyle çocuğunun tabletinde, telefonunda onun gelişimine destek olacak oyunları ve uygulamaları yüklemeli. Dijital tüketimini on üç yaşında kadar takip etmeli.

Günümüzde dijital oyunlar okul öncesi ve okul çağında çocukların problem çözme, mantıksal düşünme, yabancı dil öğrenme gibi becerilerini geliştirmesine yardımcı olan bir araç. Bu oyunları seçerken ailelerin dikkat etmesi gereken konu PEGI yaş sınıflandırması. Platformlarda ücretsiz olarak indirilebilen birbirinden farklı içeriklere sahip milyonlarca oyun bulunmakta doğru seçimi yaparken oyunun janrasına, tekli oyuncu mu çoklu oyunculu mu olduğuna, yaş gruplarına, üretici stüdyoya mutlaka bakılmalı.

Küçük yaşlarda çocuğuma bir şey oynatmak istiyorum ancak zararlı içerikleri olmasın hem eğlenceli hem eğitici öğeleri de olsun diyen ailelere önerim basit kodlama teknikleri ile kendi oyunlarını yapabilecekleri uygulamaları yüklemeleri ve birlikte yarattıkları hikayeler, karakterler üzerine oyun tasarlamaları.

Dünyada 3.2 milyar Türkiye’de 41 milyon oyuncu var. 200 milyar dolardan daha fazla bir değer yaratıyor. Oyunlar yaratıcı endüstrilerin en önemli birleşimi. Oyunlara bir kültür ürünü bir sanat eseri gözüyle bakılmalı ve bu bilinçle üretilmeli. Oyunları yasaklamak, baskıcı bir tutumla çocuğun elinden almak yerine onun üretime ya da okul çağında profesyonel e-sporcu olması yönünde teşvik etmek çok önemli.

İngiltere’de yapılan 12-16 yaş arası gençlere okul müfredatına eklenen e-spor dersleriyle çocuklarda özgüven artarken, strateji geliştirme, ekip olabilme gibi yetenekleri gelişirken, %80 oranında mühendislik alanlarına olan ilgilerinin arttığı gözlemlenmiş. Bugün olimpiyatlarda bir spor branşı olarak gösterilen e-spor turnuvalarına çocuğunuzla birlikte gitmeniz onu desteklediğinizi gösterdiğiniz takdirde derslere olan ilgisi de artacaktır.

Biz Women in Games Türkiye olarak geliştirdiğimiz “C.A.T.S of Small Village” projesi ile imkânı olmayan köy çocuklarına oyunla kültürlerini sanat eserine dönüştürebilmeleri yönünde oyun tasarımı ve kodlama eğitimleri veriyoruz.

Sürdürülebilir bir dünya için sorunlarımıza oyunla farkındalık yaratabileceğimizi fark etmelerini sağlıyoruz.

Türkiye’de oyun sektörünün gelişmesiyle on beşe yakın üniversitede oyun tasarımı bölümleri, oyun sektöründe yer almak isteyen çocuklarınızı yönlendirebileceğimiz birçok akademi açıldı. Oyun oynamayı ve oyun geliştirmeye meraklı çocuklarınız için bunlar çok önemli fırsatlar, görmezden gelmek yerine değerlendirmenizi öneririm.

Simay Dinç

Facebook

Twitter

Instagram

Linkedln

YouTube

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*