‘Beyaz baretli kadınlar’ hareketi

Mühendislik mesleğindeki kadınların öncü rolüne dikkat çekmeyi amaçlayan Bulgurcu Vakfı, mühendislik alanında eğitim alan genç kızlara burs ve mentorluk programlarıyla destek oluyor. Bu şekilde, genç kızların mühendislik alanına olan ilgilerini artırmayı hedefleyen Vakıf, onlara rehberlik ederek cinsiyet eşitliğinin sağlanmasına katkıda bulunuyor. 

Mühendislik, teknolojinin ilerlemesinde ve toplumların gelişmesinde kilit bir rol oynuyor. Kadın mühendislerin bu alana getirdiği çeşitlilik, yaratıcılık ve liderlik, sadece teknik becerilerle sınırlı kalmıyor, aynı zamanda inovasyon ve sürdürülebilirlik gibi konuları da ele alıyor. Kadınların mühendislik alanındaki potansiyellerini keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmayı misyon edinen Bulgurcu Vakfı, 23 Haziran Dünya Kadın Mühendisler Günü’nde, sosyal medyada anlamlı bir farkındalık çalışması başlattı. 

#23HaziranDünyaKadın MühendislerGünü, #BeyazBaretliKadınlar hashtagleri ile yürütülen kampanyayla kadın mühendislerin başarılarını ve karşılaştıkları zorlukları geniş kitlelere duyurmayı, onların iş dünyasında daha görünür ve etkili olmalarını sağlamayı hedefleyen Bulgurcu Vakfı, kadın mühendislerin güçlendirilmesi ve cinsiyet eşitliğinin sağlanmasıyla toplumsal gelişime katkıda bulunmak istiyor. 

 Güçlü duruş 

Bulgurcu Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Bulgurcu, kadın mühendislerin güçlenmesinin ve cinsiyet eşitliğinin sağlanmasının toplumsal gelişime büyük katkı sağlayacağına yürekten inandıklarını söyledi. Vakıf olarak, mühendislik alanında eğitim almak isteyen genç kızlara burs ve mentorluk programları sunarak onların bu alanda kendilerini geliştirmelerine destek olduklarını ifade eden Bulgurcu, “Kadın mühendislerin iş dünyasında daha görünür ve etkili olmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Mühendislik mesleği, dünyamızı şekillendirmede hayati bir rol oynuyor ve bu alandaki kadınların katkılarını göz ardı edemeyiz. Mühendislik mesleği, erkek egemen bir alan olmasa da son dönemlerde bu makas kapanmaya başladı. Mühendislik mesleğindeki cinsiyet eşitsizliğine karşı güçlü bir duruş sergilemeyi amaçlıyoruz. Bu alanda eğitim gören kız öğrencilerin mezuniyetlerinin ardından sektöre adım atmasıyla birlikte, kadın mühendislerin sayısının artması ve meslekteki varlıklarının güçlenmesi kaçınılmaz olacak” dedi. 

 Yüzde 50 hedefi 

Kadın istihdamı ve kadın girişimciliği alanındaki çalışmalarıyla öne çıkan Hepsiburada da, Kadın Mühendisler Günü’nü kutladı. Şirketteki kadın çalışan oranı %50, global şirketlerde kadın mühendis oranı ortalama %20 iken Hepsiburada’nın kadın mühendis oranı %36. Hepsiburada, 2030 yılına kadar kadın mühendis oranını %50’ye çıkarmayı hedeflediğini duyurdu. 

Hepsiburada Müşteri Deneyimi ve İnsan Kaynaklarından Sorumlu Grup Başkanı Esra Beyzadeoğlu, “Hepsiburada olarak kadın mühendislerimizin başarılarını kutlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Çeşitliliği ve kapsayıcılığı teşvik eden bir çalışma ortamı oluşturarak, kadın mühendislerimizin yeteneklerini en üst düzeyde kullanmalarına olanak sağlıyoruz. 2030 yılına kadar şu anda %36 olan kadın mühendis oranımızı %50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bu başarıyı daha da ileriye taşımak için çalışmaya devam edeceğiz” dedi. 

Eşitlik projesiyle finaldeler

#EşitlikBirGüneSığmaz

EuroLeague tarafından her yıl düzenlenen Devotion Pazarlama Ödülleri’nde en çok ödül alan takım olan Anadolu Efes, “Eşitlik Bir Güne Sığmaz” projesiyle, 2024’te de finalist takımlardan biri oldu. Eşitlik Bir Güne Sığmaz projesi, Anadolu Efes’in Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ndan “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği” maddesi çerçevesinde uzun süredir hayata geçirdiği çalışmalara odaklanıyor. 

Anadolu Efes’in “Eşitlik Bir Güne Sığmaz” projesini taçlandırdığı karşılaşma ise 7 Mart 2024 tarihinde Bayern Münih ile oynanan EuroLeague maçı oldu. Maç günü konseptini, “8 Mart Dünya Kadınlar Günü” olarak belirleyen kulüp, cinsiyet eşitliği konusunda önemli çalışmalara imza atmış olan Yanındayız Derneği ile iş birliği yaptı. Projenin etkisini ve erişimini artırmak isteyen Anadolu Efes’in maçtan uzun süre önce yayınladığı video çalışmasında, takımın yıldız oyuncuları ve Başantrenör Tomislav Mijatovic rol aldı. Diğer iletişim çalışmalarını destekleyen video sayesinde milyonlarca kişiye ulaşıldı. Maç gününe ise salondaki led ekranlarda, fuaye alanında ve etkinlik anonsları sırasındaki proje görselleriyle başlangıç yapıldı. Resmi yayıncı kuruluş S Sport, projeye destek olarak maç yayınında toplumsal cinsiyet eşitliği konusuna dikkat çeken mesajları ekran başındaki basketbolseverlere ulaştırdı. Bu önemli proje, tüm medya kuruluşlarından da destek aldı. 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir